logo

Sportem ku plavkové sezóně

Poslední, uplynulé sluneční dny nám připomínají přicházející léto. A léto znamená, že se blíží plavková sezona. Na jaře bývá nejlepší doba pro začínající sportovce hlavně proto, že po dlouhé zimě vnášejí sluneční paprsky do těla spoustu energie, která vyplaví smršť endofrinů a my jsme rázem jarem opilí, plní energie a máme pocit, že zvládneme všechno. A pokud opravdu chceme tak to opravdu zvládneme!

Foto: kevinschmitz / pixabay.com

Mám zde pár tipů jak, kde a za kolik si v Budějovicích zasportovat. Začneme od aktivit „zadarmiko“ přes relativně dobré ceny až po ty vyšší.

Bez toho aniž by vaše peněženka utrpěla…

BĚH Možností je kam vyběhnout spousta – Stromovka nebo cyklostezka u řeky je na běh naprosto ideální. Samozřejmě také ovál na hřišti je dobrým pomocníkem, zvláště pro ty, kteří s během začínají. Můžou si tak přesně odměřovat kola, která uběhli v určitý časový úsek a po pár týdnech porovnat zlepšení.

  • Mobilní aplikace: Runnike, Sporttasser…
  • Facebooková skupina Běhání České Budějovice – možnost najít si běhacího parťáka.

H.E.A.T. 30 denní až několika měsíční cvičební programy, které jsou volně dostupná na youtube. Cvičí v krátkém časovém úseku (20–30 minut) a je založený na aerobním cvičením s vysokým výdejem energie. Nejznámnější představitelkou je Jillian Michaels, Zuzka Light nebo Bob Harper. Pod těmito jmény jsou youtube jejich různé cvičební programy, podle kterých si můžete doma před monitorem odcvičit dvacetiminutovku.

  • Pro začátečníky doporučuji program od Jillian Michaells – 30 days shred (3levely, každý po 10dnech)
  • Na facebookové skupině Ovládněte svůj metabolismus s Jill uvidíte fotografie proměn a přesný popis cvičení

POSILKY NA KOLEJÍCH Skromnější posilovny najdeme i na koleji K2 a na koleji K3, která je spíše pro děvčata, prakticky bez zátěží.

TĚLOCVIKY V RÁMCI JU Tělocviky můžete navštěvovat i pokud nemáte předmět zapsaný. Na výběr je celá škála různého cvičení. Bohužel některé hodiny jsou přeplněné a možná nebude cvičení příliš příjemné.

  • Páteční nebo čtvrteční tělocviky jsou méně obsazené.

Zde peněženka utrpí, ale přežije to…

BAZÉN Bazén láká na plavání během dopoledne, kdy není návštěvnost příliš vysoká. Do 14.00 hod. je možnost si hodinku zaplavat za fajnových 35kč. Za 1,5 hodinky je to o 10kč více.

  • Vyrazit do bazénu v průběhu dopoledne je ideální volba.

MATEŘSKÉ CENTRUM MÁJ Pokud se Vám nechce chodit do přeplněné tělocvičny v rámci JU navštivte Centrum máj, kde nabízí skvělé programy pro dospělé. Nabízí se zde za velmi přijatelné ceny (od 50kč do 65kč) hodinové lekce různého tipu – piloxing, zumba, aerobic, pilates, jumboxing a další. Centrum se nachází přímo u zastávky Antonína Barcala.

Pokud máte finance…

FITNESS Nejvíc výhodné jednorázové vstupné je ve Sportcentru Zvonárna za 75Kč a v centru Loděnice za 80Kč. U ostatních fitness center se vyplatí zakoupit si pernamentku. Na první příčku bych zařadila fitness Pouzar, kde časová pernamentka vyjde na 760kč. Pokud toužíte po luxusu a novotě je zde nové Fitness14 kde studentská časová pernamentka stojí 799,–.

  • Na facebookové skupině Fitness Motivation CZ jsou skvělé rady pro začátečníky a nekončící motivace.

BIKRAM YOGA Často označovaná jako „hot yoga" je dynamický 90-ti minutový program ve vyhřátém sále na 42 °C. Během cvičení posílíte všechny funkce lidského těla. V horkém vzduchu navíc dochází k efektivnějšímu spalování tuků. Ovšem nejedná se o levnou žálezitost. Jako začátečník máte nárok za 400kč navštívit cvičení během 10 dnů kolikrát je libo. Po té si můžete zakoupit pernamentku nebo využít jednotlivého vstupného za 300kč. Je zde možnost studentské slevy.

  • Výhodné pro rychlé nakupnutí metabolismu.
Pamela Zampinová

Oblíbené články

comments powered by Disqus